Cumartesi, Eylül 8

Gün: 1 Çeşme'den ayrılış

Bu seyahatimiz eşim Arzu ve çocuklarımız Orhan ve Dilek ile birlikte yapacağız. Çocuklar okulları açılacağı için belli bir süre bizimle birlikte olup daha sonra Arzu ile birlikte yalnız devam edeceğiz.

Dün öğleden sonra 16:00 gibi Dalyanköy'e gelip tekneye yerleştik ve Orhan ile birlikte önce Çeşme içindeki Liman Müdürlüğü ve sonrada Limandaki Pasaport polisi ve Gümrük Muhafazaya giderek çıkış işlemlerimizi toplam 45 dakika içesinde tamamladıktan ve hatta Duty free'den alışverişte yaptıktan sonra tekneye döndük ve son hazırlıklarımızı bitirdik.

Daha sonra'da sevgili arkadaşlarımız Can ve sevda Ortabaş'ın Urla'daki çftliklerinde arkadaş yemeğine katıldık ve çok güzel geçen bir akşam'ın sonunda ve ancak saat 02:00 gibi teknemize geri dönerek hemen yattık.

Bu sabah amacımız erken uyanıp hava kararmadan Mikonos adasına varmak olmasına rağmen kalkıp yola çıkışımız 09:00'u buldu. Hava parçalı bulutlu, sıcaklık 23-25 derece ve rüzgar 15-17 kn ve WNW... Saat 11:00'e doğru Sakız Boğazını oldukça hızlı bir yelken seyri ile geçtikten sonra dalgalar epey büyüdü, belli ki dünden ve geceden kalan denizler ile gideceğiz. Ana yelken'i ve genoa'yı yaklaşık %30 küçülttük ve uzunca bir süre 18-20 kn WNW ile oldukça hızlı, ortalama 7,5-8,5 kn süratle gitmemize rağmen, daha sonra iri dalgalara rağmen rüzgar 8-14kn'a düşünce geceye kalmamak için motoru da çalıştırıp ancak 20:00 gibi Mikonos'un bir türlü inşası bitmeyen yeni Marinası'na bağlandık.

Hemen bir otobüs'e binip şehre gittik ve güzel bir yemek yedik. Little Venice'de kahve ve içki içtik. Bol bol gayleri, garip giyim ve davranışlarını seyrettik. Uzun bir yürüyüş ile çarşıyı gezdikten sonra bir taksiye binip teknemize geri döndük. Gece 03:00'e kadar da Orhan ile beraber DVD'de Lost dizisinin 1 ve 2inci bölümünü izleyip yattık.