Pazar, Eylül 9

Gün: 2 Mikonos - Siros

Bu resim www.syros.com.gr sitesinden alınmıştır.

Bu sabah 07:00 gibi 5 dk süre ile yağmur yağdı. Saat 09:00 gibi limandan ayrıldık ve hemen yelken basıp rotamızı Delos ile Tinos adalarının arasından Siros'un Ermoupolis şehrine ayarladık. Hava parçalı bulutlu, sıcaklık 22-23 derece, rüzgar 16-18 kn ve NW, deniz çok kaba dalgalı... Yolumuz yaklaşık 17 nm...

Amacımız saat 11:30'e kadar Siros'a varmak ve pazar olmasına rağmen başarabilirsek gümrük öğlen 13:00'de kapanmadan Yunanistan'a girişimizi yapmak idi ancak özellikle kafadan gelen kaba dalgalar sebebiyle süratimiz düşmeye ve vakit ilerlemeye başlayınca son bir saati tekrar motor yelken ile alıp saat 11:40 gibi siros limanına girdik. Siros Limanı çok korunaklı olmasına rağmen her 5-10 dk'da bir gidip gelen feribot ve vapurlar sebebiyle son derece solugan yaptığı için kıyıya düzgün bağlanmamız, bizi karşılamaya gelen Vasilis ile selamlaşmamız ve evrakları alıp gümrüğe gitmemiz saat 12:15'i buldu. Bu sebeple pasaport girişimizi yapmakla beraber, teknenin girişi yarına kaldı. Vasilis kiraladığı araba ile adanın batısındaki Finikas koyuna giderken biz de sadece motor ile adanın güneyinden 8 nm dolaşarak aynı koya gittik. Vasilis'in teknesi Thetis bir arkadaşına ait tonoz'da koyun ortasında ve bizde Vasilis'in yardımı ile küçük limanın içersinde son anda bir teknenin çıkması ile çok güzel bir yere bağlandık. Bu limanın güzelliği iskelede elektrik ve su olması ve denizinin temizliği ki bunca yoldan sonra buna gerçekten ihtiyacımız vardı. Çocuklar snorkel ile dalarken Arzu ve ben herhalde 1 Km'den fazla yüzdük ve daha sonra teknede 1-2 saat kadar dinlendik ve tekneyi toparladık.

Saat 08:30 gibi Vasilis ile tekrar buluşup çok güzel restoran'a gittik. Bu restoranda sadece meze var ve toplam 8 masa ile çalışıyorlar. Önceden rezervasyon yapılmazsa yer bulmak mümkün değil. Son derece güzel bir yemek yedik. Vasilis ilk akşam olması sebebiyle yemeği bana ödetmedi. Ben de ısrar etmedim çünkü Türkiye'de de aynısını ben onlara yapıyorum. Ancak bu akşamdan sonra hesabı kişi başına bölüp (Biz 4 o ise tek kişi olduğu için) öyle ödemek üzere kendisinden yine söz aldım. Umarım tutar :-).

saat 11:30 gibi tekneye geri dönüp Vasilis, ben ve Arzu birer kadeh beyaz şarap içip güzel bir sohbet yaptıktan sonra, Vasilis'i botuyla teknesine yolcu edip biz de hemen yattık.

Hiç yorum yok: