Cumartesi, Eylül 15

Gün: 8 Leonidhion - Ierakas

Evet sabahı çok zor ettik. Bütün gece teknede sanki binlerce kez depremler oldu. Sabaha kadar hem rahatsız olduk uyumadık hem de devamlı kalkarak tekneyi kontrol etmek zorunda kaldık. Baş ve kıç yanlardan atılmış iki çapa, kıyıdan alınmış 5 ayrı halat’a rağmen zararlar listemize zaten daha önceden kırılmış ama yenilenemeden takılmış iki koçboynuzunun tekrar yerlerinden çıkması, kopan bir halat ve artık kopma aşamasına gelen iki halatı da eklememiz gerekiyor.
Programa hala uyuyoruz.

Bugünkü rotamız Ierakas (Yerkas), mesafemiz güneye doğru 25 nm. Rüzgar NW 1, hava açık ve sıcaklık 28-29 derece... Vasilis’in elle attığı ve Thetis’in baş ve New Life’ın kıç taraftan bağlandığı çapayı almamız, Thetis’i rıhtımdan açmamız ve daha sonra New Life’dan yana attığımız çapamızı toplamamız ve bizim de kıyıdan ayrılmamız yaklaşık 40 dk sürdü. Baştan herşeyi planladığımız ve solugan sakinlediği için aslında bu karışık prosedür kolaylıkla ve hasar olmaksızın halledildi.
Yarı yolda New Life Kiparissi köyünün iskelesine yanaşıp hem bizim hem de Vasilis’in ekmek ve bir iki ihtiyacımızı aldıktan sonra saat 15:00 gibi Yerkas koyunun (daha çok küçük bir fiyord gibi) beton iskelesine aborda olduk ve hemen denize girdik. Burası daha yakın zamana kadar diğer şehirlere sadece küçük ve zahmetli bir toprak yol ile bağlantılı fakir bir balıkçı köyü... Tekneye elektrik, su, mazot gibi imkanlar yok ve telefonlar ya hiç çekmiyor ya da arasıra az sinyal alabiiyor. Ancak 2-3 adet güzel restoran ve 1 mükemmel cafe-bar açılmış ve belliki yakın gelecekte oldukça populer olabilecek kapasitede bir yer. Yarından itibaren artarak oldukça kuvvetli rüzgarlar bekleniyormuş. Biz de burada bir iki gün kalacak gibi görünüyoruz.
Restoranda yediğimiz yemeğin ardından ben kabin’e bile inemeden saat 22:30 gibi güvertede uyuyup kalmışım ve saat 03:30 gibi uyandım. Hava oldukça sakin olmasına rağmen zaman zaman 5-10 saniyelik kuvvetli rüzgarlar bindiriyor ama emniyetteyiz ve en azından hiç sallanmıyoruz.