Çarşamba, Eylül 12

Gün: 5 Serifos - Hydra

Sabah Vasilis 07:00’de biz ise 08:00 de yola çıktık. Rüzgar 2 ve batıdan esiyor. Denizde hafif solugan var, Ancak çok rahatsız etmiyor. Hızımız yaklaşık 7,5kn. Bugün yine uzun sayılabilecek yaklaşık 55 millik bir rotamız var. Hydra adasına gidiyoruz. Yol boyunca hepimiz kah kitap okuduk, kah DVD seyrettik. En kötüsü, Serifos’ta da, Hydra’da da kahverengi deniz analarını görmemizdi. İri beyazlara göre daha az tehlikeli olmalarına rağmen eğer yüzerken çarparlarsa epey acı verebiiyorlar. Yolda iki defa kısa aralıklarla Yunuslar’la karşılaştık. Vasilis ise büyük ve tüm gövdeleri ile suyun üzerine sıçrayan Kılıç balıkları görmüş. Bu arada Vasilis’ten en az 1-2 kn hızla seyretmemize rağmen birbirimizi göremedik. Ayrıca VHF bağlantısı da kuramayınca telefon ile aradık. Galiba bizim VHF’de güç kaybı var. Biz saat 15:30 gibi Hydra şehrine vardık ama tahmin ettiğimiz gibi küçük limanı tamamen dolu olduğundan Vasilis ile kararlaştırdığımız 3 mil ilerideki koya yol verdik. Saat 16:15 gibi koya demirimizi bıraktık. Biz Hydra adasının doğusundan giriş yaparken, Vasilis ise batısından gelmeyi tercih etti. Bizden yaklaşık 1 saat kadar sonra o da vardı. Dalıp yeni çapamızı kontrol ettiğimde yaklaşık 6 metrede kuma tamamen saplandığını görmek beni çok rahatlattı. Akşam yemeğini Vasilis’in de getirdiği çok güzel bir kırmızı şarapla bizim teknede yaptık. Ayrıca kendimize şöyle bir rota da tesbit ettik. Bakalım Uyabilecekmiyiz? Hepsi Mora yarımadasında olan ve yavaş yavaş güneyine ineceğimiz yerlere yani Yarın (Perşembe) Port Kheli, Cuma Leonidhion, Cumartesi Ierkas ve Pazar akşamı da Monemvasia’ya varmayı planlıyoruz. Çünkü Pazartesi sabahı çocuklar hızlı internet (cafe) bulup okul ders ve hoca kayıtlarını yapmak istiyorlar. Saat 22:00 gibi Vasilis teknesine döndükten sonra çok uykum gelmesine rağmen biz de ailecek king oynadık ve çok uzun bir aradan sonra ilk defa ben de battım, hem de ne batış... Bütün cezaları yedim neredeyse... Bu arada rüzgar açıktan EEN esmeye başlayınca solugan almaya başladık. Koyda 3 tekne çapa üzerindeyiz. Kıyıdaki bir kaç çok lüks ev’e ise muhteşem 2 motoryat tonozla bağlanmış durumdalar... Uykum kaçtı ve saatlerce 03:00’e kadar DVD’de Lost dizisinin bölümlerini seyrettim. Yatmadan önce baktığımda arkamdaki Jeanneau 43 teknesi ile aramdaki mesafeyi koruduğumuzu gördüm. Jeanneau zincirini oldukça az salmıştı, tahminimce 20 metre gibi ve bu yüzden tararlarmı acaba diye düşünmüştüm.