Cuma, Eylül 14

Gün: 7 Porto Kheli - Leonidhion

Bu sabahta erkenden uyandım. Bol bol internet surfü ve emailleri takiben, Kahvaltımızı teknede yaptık. Arzu ve dilek hem market alışverişi yaptılar hem de Dilek okulu ile ve İzmir İstanbul uçuş biletleri için internet cafe’ye gittiler. Bizden 5 dk önce hareket eden İtalyan bir yelkenli bizim çapamıza takıldı ama kendi gayretleri ile kurtardılar. Hemen arkalarından biz de rıhtımdan ayrıldık. Hava oldukça hafif, bizim de akülerimiz boş olduğu için ana yelken + motor düzeneğinde yine programa uyarak 15 nm mesafedeki Leonidhion köyüne geldik. Ancak limana inanılmaz solugan giriyor, zeminde maalesef beton gibi sert ve rıhtım’da da yer yer sualtı blokları salma ve dümen için tehlikeli olduğundan baştan açığa çapa atıp borda’dan kıyıya bağlandık. Arkamızdan Thetis’de tam bizim bağlama işlerimiz bittiğinde limana girince onuda hemen arkamıza aldık. Ancak, Thetis’in salması beton bloklara vurunca bu sefer Thetis’i bizm önümüzdeki teknenin de önüne aldık. Bizim de salmamız veya dümenimiz her an vuracak kadar yaklaştığı için biz de bu sefer Thetis’in hemen önündeki boşlupa yan’dan çapa atıp bağlandık. Daha sonra epey uğraşlarla ve bir balon usturmaçamız ipin takıldığı delik kısmından parçalanarak, Thetis’in de yandan çapa atmasını sağladık ve her iki tekneyi de yüksek rıhtımdan biraz oldun açabildik. Ancak soluganla birlikte tekneye binen yükler, çıkan sesler ve her yöne hızlı sallanımla bakalım sabahı nasıl edeceğiz?
Port police liman ücretini kesip, transit loglarımıza giriş çıkış’ımızı işaretlerken benim de Vasilis’in de hayatımızda ilk defa ehliyetimlerimizi kontrol etmek istedi. Gururla gösterdik. Akşam yemeğimizi de sahildeki basit restorandan Kılıç balığı yiyerek tamamladıkdan ve köyde sahilde yaptığımız yürüyüşün ardından yatmak üzere teknelerimize döndük. Niyetimiz yarın sabah 08:00 gibi bu kötü limandan sağ salim ve en az hasarla ayrılıp, 25 nm güneydeki Ierakas (Yerkas) koyuna gitmek ve hatta mümkünse orada 2 gün kalmak... Vasilis, oranın çok güzel olduğunu ve en önemlisi solugan olmadığını söyledi.