Cumartesi, Eylül 29

Gün: 22, Levitha - Bodrum (Turgutreis)

Sabah 07:30’da bağlı olduğumuz tonozdan diğer tekneleri rahatsız etmemeye özen göstererek ayrıldıktan sonra Turgutreis D-Marin’e doğru yola çıktık. Karşımızda Kalimnos adası var. Kuzeyinden gidersek yolumuz 39; Güneyinden gidersek 40 deniz mili. Dalgaya karşı daha korunaklı olduğu için Güneyi tercih ettik. Levitha adasını 2-3 mil geride bıraktıktan sonra yine çok güzel Kuzey rüzgarı ile New Life son sürat koşmaya başladı. Ege denizinde –fırtına olmadığı takdirde- doğu/batı hattında yapılan seyirler hemen her havada çok keyifli oluyor. Biz de Aslında Çeşme’den Mora ve Mora’dan bizim Güney kıyılarımıza seyahat bu açıdan çok güzel. Ancak soluganlara karşı mutlaka doğru liman ve koyları seçmek lazım. Kalimnos’un güneyinde düz deniz ve sağanak rüzgarlarla sürat rekorları kırdık. Bir ara 11 kn’a kadar sürati gördük ve devamlı seyrimiz herhalde 9 kn’ın üzerinde...

İlk olarak Kalimnos’un doğusundaki Vathi’ye gittik. Orada rıhtımda bir restoranda öğle yemeği yedik. Arzu Milos’tan beri ilk defa denize girdi. Bu arada midesini bozanın oğlak eti değil, aynı zamanda aldığı antibiyotikler olduğuna karar verdik, çünkü artık tamamen iyi. Vathi’den soran Turgutreis sadece 10 dm. Çatalada da kısa bir ara verip doğru marinaya girdik ve bize gösterilen yere bağlandık. Marina ofisi, Elektrik, Su, Tekne temizliği ve, Gümrük işlemlerinin ardından, uzun uzun duşlarda yıkandık. Sanki medeniyete gelmişiz gibi hissediyoruz.

Gece, Marinanın alışveriş merkezini ve Turgutreis’i dolaştıktan sonra İkbal restoranda döner kebab yiyip, GS/BJK maçının ilk yarısını seyrettik. Yine uzunca bir yürüyüş ile Marinadaki büyük tekneler bölümünü ve pantonların bazılarını gezip tekneye oldukça yorgun dönüp hemen yattık.